Kənan Hacı - Qırılan budağın iki parçası
24.01.17

Sevgi ən azad hissdir və heç bir qadağa tanımır, deyirlər. Yer üzündə millətləri sərhədlər ayırdığı kimi sevginin də sınırlarını çox vaxt dini, milli fərqlər müəyyənləşdirir və bu məqamda o, azad duyğunun önünü də Çin səddi kimi kəsir. Bu ayrıseçkilik yazılmamış qanunların ən amansızıdır. Amma hislərin lüğətində qadağa sözü yoxdur. Dünya ədəbiyyatında bu mövzuda xeyli sayda əsərlər yazılıb. Azərbaycanın məhəbbət dastanları içində orijinallığı və qeyri-adiliyi ilə seçilən “Əsli və Kərəm” dastanı, Hüseyn Cavidin ölməz “Şeyx Sənan”ı, Nəriman Nərimanovun “Bahadır və Sona”sı, Qurban Səidin “Əli və Nino”su millət və din baxımından ayrı olan aşiqlərin faciəvi həyatından bəhs edir.

Klassik ədəbiyyatımızın görkəmli nümayəndələrindən olan Seyyid Əzim Şirvani özünün məşhur qəzəlində bu mətləbin ən gözəl bədii təsvirini verib:

Getmə, tərsa balası, mən də sənə sayə gəlim,
Damənindən yapışım, mən də kəlisaya gəlim.
Ya sən islamı qəbul eylə, mənim dinimə gəl,
Ya da təlim elə, mən məzhəbi-İsayə gəlim.

Ustad Məhəmmədhüseyn Şəhriyar da Seyyidin bu qəzəlindən sənətkarlıqla bəhrələnib:

Allahından sən əgər qorxmayıb olsan tərsa,
Qorxaram mən də, dönüb dini-Məsihayə gəlim.
Şeyx Sənan kimi donquz otarıb illərcə
Səni bir görmək üçün məbəde-tərsayə gəlim.
Yox sənəm! Anlamadım, anlamadım, haşa mən,
Buraxım məscidimi, sənlə kelisayə gəlim?!

Belə misalların sayını xeyli artırmaq olar. Keçmiş zamanların tarixi yüzlərlə bu səpgili faciələrlə doludur. Qloballaşan dünyada sevgi artıq bu qadağaları qıra, həmlələri dəf etmək iqtidarındadır. Amma Şərqin əsrlər yorub gəlmiş bu problemi nə qədər Şeyx Sənanları donuz otarmağa məcbur edib. Bu  günlərdə İsrail yazıçısı Əli Amirin “Yasəmən” romanını oxuyarkən qosqoca arxetiplərin mənəvi dünyamızın qapıları arxasında necə ayıq-sayıq keşikdə durduğunu daha dərindən hiss etdim.

Yeri gəlmişkən, Əli Amir haqqında qısa bir bilgi də verək. O, Bağdadda doğulub, uşaq yaşlarında ailəsiylə birlikdə İsrailə köç edib. Yəhudilərlə ərəblər arasında zaman-zaman davam edən münaqişələr onun uşaqlığına sağalmaz yaralar vurub. Yəhudi düşərgəsində tərbiyə alıb, Yerusəlim Universitetinin ərəb dili və ədəbiyyatı fakultəsini bitirib. Onun əsərləri avtobiqorafik məqamlarla zəngindir. Onun “Günah keçisi” romanı bütöv bir nəslin avtobioqrafiyası hesab olunur. Tikanlı məftillər ölkəsində böyüyən uşaqların ailələrindən alınıb düşərgələrə yerləşdirilməsi onların uşaq yaddaşında ən ağır psixoloji və mənəvi zədə kimi qalır və bu  yara zaman-zaman daha dərinlərə işləyir, onların həyatında keçilməsi mümkün olmayan baryerlər yaradır. Bundan əvvəl Əli Amir “Göyərçin uçuran”ı yazmışdı. Mən “Yasəmən”i “Günah keçisi”indən əvvəl oxudum. Bu romanda Nurinin düşərgədə keçən uşaqlığı heyrətamiz bir dillə nəql olunur. Şərq və Qərb dünyagörüşünün kəsişmə nöqtəsində ziddiyyətli günlər yaşayan Nuri burda həyatın bütün sınaqlarından çıxır.

“Yasəmən” romanı isə trilogiyanın sonuncu romanıdır. Başqa dindən və başqa millətdən olan Yasəmənlə Nurinin eşq hekayəsindən bəhs edən bu əsər İsrail dövlətinin quruculuq illərindəki ictimai-siyasi hadisələri, ərəblərlə yəhudilər arasında mövcud olan ziddiyyətləri tünd boyalarla, geniş şəkildə əks etdirir. Yasəmən ərəbdir, ziyalı ailədə doğulub, Parisdə təhsil alıb işğal altında olan vətəninə qayıdır və Nurinin sevgisi ilə üz-üzə qalır. Nuri onun vətənini işğal edənlərin nümayəndəsidir. Sevgi bütün maneələri aşır, Nuri düşmən tərəfdən olsa da həmişə ədalətin yanındadır. Bu məqam onu Yasəmənə daha da doğmalaşdırır. Din, məzhəb arxa plana keçir. Amma Yasəmən hər dəqiqə, hər an gözəgörünməz maneələrlə üzləşir, anlayır ki, Nuri onu bu yadların əhatəsində qoruya bilməyəcək, izzəti-nəfsi yaralanacaq. Sonda ona sarsıntı dolu bir açıqca buraxıb bütün bu iztirablardan, ziddiyyətlərdən xilas olmaq üçün yenidən Parisə qayıdır. Onları sevgi birləşdirir, məzhəb ayırır. Əlbəttə,  yollarının ayrılmasında yeganə səbəb təkcə məzhəb ayrıseçkiliyi deyildi, iki millət arasında gedən açıq və gizli davam edən mübarizələr bütün münasibətlərə öz mənfi təsirini göstərirdi. Belə bir mühitdə ayrıca bir dünya olan sevginin müqəddəsliyini qorumaq çətin, bəlkə də mümkünsüz idi. Yasəmən bu acı həqiqəti dərk etdikdən sonra Nuriyə o məktubu yazmışdı:

“Aid olmadığın bir ölkədə yaşamaq təhqirdir. İkinci dərəcəli, bəlkə də daha aşağı dərəcəli vətəndaş olmaq deməkdir. Biz qırılan budağın iki parçasıyıq”.

Bu yerdə böyük şairimiz Ramiz Rövşənin misraları şimşək kimi beynimdə çaxdı:

Heyif, gətirə bilmədim
sevgi adlı dinə səni...  

/"Aydın yol"qəzeti/

Yenililklər
09.05.24
Həcər Atakişiyeva - Məhəmməd Füzulinin poeziyasının dili və üslubi xüsusiyyətləri
06.05.24
Həmid Herisçi: Öz adıma ədəbiyyat müharibəmi bitirdim
06.05.24
Kino Agentliyi “Qızılalma” Festivalında mükafata layiq görüldü
06.05.24
Kino ictimaiyyəti narahatdır: 38 nömrəli qərar ləğv olunacaqmı?
04.05.24
Cahid Camal “Xalq Əmanəti” layihəsinin 24-cü nəşrində
03.05.24
Gülnar Səma - Ramil Mərzilinin “Qadağan olunmuş şeirlər”i
03.05.24
Asif Rüstəmlinin “Cümhuriyyət məfkürəsi” kitabı çap olunub
03.05.24
Azad Qaradərəli - Şəhid toyu
02.05.24
ARKA-nın Apellyasiya Komissiyası müraciətlərlə bağlı qərar verdi
02.05.24
“Əlyazma abidələri: ənənə və müasirlik” kitabı çapdan çıxıb
02.05.24
Məşhur yazıçı Pol Oster vəfat edib
02.05.24
Azərbaycanlı alimin beynəlxalq konqresdə məruzəsi dinlənilib
02.05.24
Türkiyənin bütün bölgələrində Azərbaycan Mədəniyyət Günləri keçiriləcək.

01.05.24
Orhan Aras - Bedirhan Ahmedov: Yorulmaz Bir Bilim Adamı...
01.05.24
Cavanşir Yusifli - Gənc şairlərə məktub - Sözün ayağı dəyməyən yerlər
01.05.24
Türkiyədə Məhəmməd Füzuliyə həsr olunan beynəlxalq konfrans keçiriləcək
01.05.24
Nar ağacı - Kənan Hacının yeni hekayəsi
30.04.24
Ömür gəlib keçər, qalan əməldir
29.04.24
Qulu Ağsəs - 55
29.04.24
 Yazıçı Eyvaz Zeynalovun “Nadir şah” romanı nəşr olunub
26.04.24
Mahir N. Qarayev - Mənə o dünyanı göstər, İlahi
25.04.24
Bakıda Çingiz Aytmatovun abidəsinin açılış mərasimi
25.04.24
Abbasqulu ağa Bakıxanovun “Riyazül-qüds” əsəri nəşr olunub
25.04.24
Mədəniyyət Nazirliyi “Nəşrlərin satın alınması müsabiqəsi”ni elan edir
24.04.24
Azərbaycanlı rejissorun ekran əsəri Kann Film Festivalının qısametrajlı filmlər müsabiqəsinə seçilib
24.04.24
IV Kitabqurdu Müəllimlərin Oxu Marafonu elan edilir
24.04.24
Nazir: Bakıdakı Qırğız Mədəniyyəti Günləri mədəni əlaqələrdə yeni səhifə açacaq
24.04.24
TRT-Avazın Baş koordinatoru: AzTV ilə birgə çoxlu layihələr reallaşdırırıq - MÜSAHİBƏ
24.04.24
İntiqam Yaşarın yeni şeirlər kitabı çap olunub
24.04.24
Həmid Herisçinin yeni kitabı çap olundu
24.04.24
Saday Budaqlı: Yazan adam gərək sözü hiss eləsin
24.04.24
Bakıda Qırğız kino günlərinin açılışı olub
15.04.24
Qulu Ağsəsin yeni kitabı çap olunub
04.04.24
Kino Agentliyi gənc kinematoqrafçılara dəstək məqsədilə Alternativ Kino  Akademiyası təsis edib
15.03.24
Türk mədəni irsinin qorunması üçün vahid mexanizm formalaşdırılmalıdır
15.03.24
Gülnar Səma - Ulucay Akifin “Pul axtaranlar”ı
13.03.24
“Kinomuzu yaradanlar, Kinomuzu yaşadanlar” layihəsinə start verilir
13.03.24
Mehriban Ələkbərzadə: “Əsrə bərabər gün” tamaşası dünən, bu gün, sabah kontekstində yaşadığımız əsrə baxışdır
13.03.24

Azərbaycan London Beynəlxalq Kitab Sərgisində təmsil olunur

11.03.24
"Oskar" mükafatının qalibləri məlum olub
©2012 Avanqard.net Muəllif hüquqları qorunur. Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə müvafiq keçidin qoyulması mütləqdir.