Niyazi Mehdi - Darlıqdan çıxmaq həsrəti
11.09.14

Artur Şopenhauer XIX yüzilin görkəmli filosofudur. Sağlığında ona elə də fikir verən olmamışdı. Çünki Hegel vardı və diqqət ona cəmlənmişdi. Sonra Şo­penhauer öldü və birdən-birə anladılar ki, o da böyük filosofmuş.

Bir az filosof adlarının mistikasından

Azərbaycanda bir az kitab oxuyanların, bir az qiyamçı olanların dilində Şopenhauerin, Nitsşenin, Freydin adı ayrıca bir əda ilə səslənir. Bu üç kişi Avropanın düşüncə yönümünü başqa səmtə yönəldib, başqalaşdırıb, ona görə də bu adlar başqalaşdırmaqla məşğul olan qiyamçı adamlara doğmadır. Bu üç kişi Avropa əxlaqının dəyərlərini də xeyli dəyiş-düyüşə salıb. Ona görə də əxlaqda dikbaş olanlara doğmadırlar. Ancaq Azərbaycanın qiyamsevər gəncləri, adətən, fəlsəfəylə əməllicə məşğul olmadıqları üçün dadlana-dadlana Artur Şopenhauerin, Nitsşenin, Freydin yalnız adını çəkirlər və sanki bu adların söylənməsi bütün enerji ilə yeni Doğruları açır.

Bir nəsnəyə fikir vermişəm. Həmin filosoflardan düşüncə söyləmək istəyəndə bizim özgün, orijinal düşünmək istəyənlərimiz fikri elə açırlar ki, mat qalırsan: budu onları vəcdə gətirən?! Burda nə var ki, onları belə tutub?!

Bu günlərdə ağlıma gəldi ki, mən də o üç filosofun hansındansa istifadə edim. İndi Artur Şopenhauerin bir ideyası əsasında dünyamızı düşünmək, dünyamızdan axan bəzi bilinmələri tutmaq istərdim. Hərçənd qorxuram ki, qınadığım gənclərin halına düşəm, ancaq yenə də yoxlayım. Əgər Şopenhauer əsasında maraqlı yozumlara, açımlara çıxa bilsəm, kimlərəsə filosoflardan isti­fadə etməyin yolunu göstərə bilərəm (deyəsən, bizlərdə özünü "yolgöstərən" adlandırmaq ədabazlıq sayılır, ancaq bilmirəm, hansı üslub fəndgirliyindən istifadə edim ki, belə görünməyim).

Artur Şopenhauerdən düşüncələr (doğrudan da, adı yaman səslənir)

Bu filosof söyləyir ki, istedadlı adamlar hövsələ ilə, səbrlə, ləzzətlə dünyanı, nəsnələri, olayları təmiz qavrayışda seyr etməyi bacarırlar. Bəs, təmiz qavrayış nə­dir?

Gözünüzün qabağına gətirin ki, dağlara, çəmənliklərə baxırsız və bu zaman cizgilər, boyalar sizdə çoxlu düşüncələr oyadır. Sərbəst düşüncə axını başlayır. Daha doğrusu qavrayışın "qapıları" landşaftdan dalğalanan bilinmələrə açılır. Bir qayanın görünüşü əzələlərini şişirtmiş kişini andırır, sonra həmin görünüş sizdə çıxığı-çöküntüsu ilə dəniz ləpələri haqqında düşüncələr oyadır, sonra bütün bunları, yəni bu görü­nüşü, bu çıxıntıları, çökəkləri min illər ərzində oyub düzəltmiş küləklər haqqında düşüncələrə buraxırsınız və belə-belə bir qayaya baxa-baxa düşüncələrinizlə dünyanı gəzib sonra yenidən qayaya qayıdırsınız.

Belə düşüncə gəzintiləri avaraçılıq deyil, bolluqdur və onun sonucunda bir nəsnəni, yəni bir qayanı min açımda duyursan, yaşayırsan. Artur Şopenhauer bu cür tamaşa edib düşünməyə "təmiz qavrayış" deyir, çünki belə qavrayış durğunlaşmış bir fikrin çərçivəsində qalıb bulantı vermir, tez-tez havasını dəyişir. Belə qavrayışda sonsuzluğun təmizliyi, seyrək yayğınlığı var.

Şopenhauerə görə, adi adamların təmiz seyrə, çox tamaşa etməyə hövsələləri çatmır. Adi adam neyləyir?

Adi adamların xasiyyəti

Belə kəslər bir az təmiz qavrayışla seyrə dalandan sonra tıncıxır, seyr etdiyi nəsnəni, olayı anladan anlayışa üz  tutur ki, onları həmin anlayışın altına qoyub, işığına tutub anlasın. Məsələn, anlayış deyir ki, "yaramaz bir çox əxlaq qaydalarına yaramayandır". Adi adam yaramaz adamı bu "yaramaz" anlayışının çərçivəsində düşünəndə rahatlıq tapır. Adi insanın dəqiqədəbir anlayış axtarıb, ona söykənməsi Şopenhauerin dediyinə görə  tənbəl adamın bir az ayaq üstə durandan sonra kətil axtarmasına bənzəyir.

Anlayış nədir? Anlayış aid olduğu olayların ən xarakterik özəlliklərini anladan sözlər və onların anlamlarıdır. Tutalım, su anlayışı “duru, adi halında şəffaf olan, göydən yağan, dənizdə olan, çayla axan” bilinmələrini verir, beləliklə, anlayış öz nəsnələri haqqında bir neçə xarakterik cizgiləri bildirir, ona görə də Şopenhauerin fikrincə, anlayışlarla işləməyə öyrəşmiş şüur hər şeyi çox tez tükənmiş sayır. Rast gəldiyi nəsnəyə marağı çox tez sönür, çünki həmin nəsnə onun üçün çox tez tükənir, axı anlayış söyləyir ki, bunda bir-iki cəhət var.

Bax, ona görə də adi adam­lar təbiətin qoynunda çox qala bilmir. Onlar təbiətdə darıxırlar.

/kult.az/

Artur Şopenhauer XIX yüzilin görkəmli filosofudur. Sağlığında ona elə də fikir verən olmamışdı. Çünki Hegel vardı və diqqət ona cəmlənmişdi. Sonra Şo­penhauer öldü və birdən-birə anladılar ki, o da böyük filosofmuş.

Bir az filosof adlarının mistikasından

Azərbaycanda bir az kitab oxuyanların, bir az qiyamçı olanların dilində Şopenhauerin, Nitsşenin, Freydin adı ayrıca bir əda ilə səslənir. Bu üç kişi Avropanın düşüncə yönümünü başqa səmtə yönəldib, başqalaşdırıb, ona görə də bu adlar başqalaşdırmaqla məşğul olan qiyamçı adamlara doğmadır. Bu üç kişi Avropa əxlaqının dəyərlərini də xeyli dəyiş-düyüşə salıb. Ona görə də əxlaqda dikbaş olanlara doğmadırlar. Ancaq Azərbaycanın qiyamsevər gəncləri, adətən, fəlsəfəylə əməllicə məşğul olmadıqları üçün dadlana-dadlana Artur Şopenhauerin, Nitsşenin, Freydin yalnız adını çəkirlər və sanki bu adların söylənməsi bütün enerji ilə yeni Doğruları açır.

Bir nəsnəyə fikir vermişəm. Həmin filosoflardan düşüncə söyləmək istəyəndə bizim özgün, orijinal düşünmək istəyənlərimiz fikri elə açırlar ki, mat qalırsan: budu onları vəcdə gətirən?! Burda nə var ki, onları belə tutub?!

Bu günlərdə ağlıma gəldi ki, mən də o üç filosofun hansındansa istifadə edim. İndi Artur Şopenhauerin bir ideyası əsasında dünyamızı düşünmək, dünyamızdan axan bəzi bilinmələri tutmaq istərdim. Hərçənd qorxuram ki, qınadığım gənclərin halına düşəm, ancaq yenə də yoxlayım. Əgər Şopenhauer əsasında maraqlı yozumlara, açımlara çıxa bilsəm, kimlərəsə filosoflardan isti­fadə etməyin yolunu göstərə bilərəm (deyəsən, bizlərdə özünü "yolgöstərən" adlandırmaq ədabazlıq sayılır, ancaq bilmirəm, hansı üslub fəndgirliyindən istifadə edim ki, belə görünməyim).

Artur Şopenhauerdən düşüncələr (doğrudan da, adı yaman səslənir)

Bu filosof söyləyir ki, istedadlı adamlar hövsələ ilə, səbrlə, ləzzətlə dünyanı, nəsnələri, olayları təmiz qavrayışda seyr etməyi bacarırlar. Bəs, təmiz qavrayış nə­dir?

Gözünüzün qabağına gətirin ki, dağlara, çəmənliklərə baxırsız və bu zaman cizgilər, boyalar sizdə çoxlu düşüncələr oyadır. Sərbəst düşüncə axını başlayır. Daha doğrusu qavrayışın "qapıları" landşaftdan dalğalanan bilinmələrə açılır. Bir qayanın görünüşü əzələlərini şişirtmiş kişini andırır, sonra həmin görünüş sizdə çıxığı-çöküntüsu ilə dəniz ləpələri haqqında düşüncələr oyadır, sonra bütün bunları, yəni bu görü­nüşü, bu çıxıntıları, çökəkləri min illər ərzində oyub düzəltmiş küləklər haqqında düşüncələrə buraxırsınız və belə-belə bir qayaya baxa-baxa düşüncələrinizlə dünyanı gəzib sonra yenidən qayaya qayıdırsınız.

Belə düşüncə gəzintiləri avaraçılıq deyil, bolluqdur və onun sonucunda bir nəsnəni, yəni bir qayanı min açımda duyursan, yaşayırsan. Artur Şopenhauer bu cür tamaşa edib düşünməyə "təmiz qavrayış" deyir, çünki belə qavrayış durğunlaşmış bir fikrin çərçivəsində qalıb bulantı vermir, tez-tez havasını dəyişir. Belə qavrayışda sonsuzluğun təmizliyi, seyrək yayğınlığı var.

Şopenhauerə görə, adi adamların təmiz seyrə, çox tamaşa etməyə hövsələləri çatmır. Adi adam neyləyir?

Adi adamların xasiyyəti

Belə kəslər bir az təmiz qavrayışla seyrə dalandan sonra tıncıxır, seyr etdiyi nəsnəni, olayı anladan anlayışa üz  tutur ki, onları həmin anlayışın altına qoyub, işığına tutub anlasın. Məsələn, anlayış deyir ki, "yaramaz bir çox əxlaq qaydalarına yaramayandır". Adi adam yaramaz adamı bu "yaramaz" anlayışının çərçivəsində düşünəndə rahatlıq tapır. Adi insanın dəqiqədəbir anlayış axtarıb, ona söykənməsi Şopenhauerin dediyinə görə  tənbəl adamın bir az ayaq üstə durandan sonra kətil axtarmasına bənzəyir.

Anlayış nədir? Anlayış aid olduğu olayların ən xarakterik özəlliklərini anladan sözlər və onların anlamlarıdır. Tutalım, su anlayışı “duru, adi halında şəffaf olan, göydən yağan, dənizdə olan, çayla axan” bilinmələrini verir, beləliklə, anlayış öz nəsnələri haqqında bir neçə xarakterik cizgiləri bildirir, ona görə də Şopenhauerin fikrincə, anlayışlarla işləməyə öyrəşmiş şüur hər şeyi çox tez tükənmiş sayır. Rast gəldiyi nəsnəyə marağı çox tez sönür, çünki həmin nəsnə onun üçün çox tez tükənir, axı anlayış söyləyir ki, bunda bir-iki cəhət var.

 

Bax, ona görə də adi adam­lar təbiətin qoynunda çox qala bilmir. Onlar təbiətdə darıxırlar.

- See more at: http://kult.az/yeni/view/4314#sthash.Ii1d3jOT.dpuf

Artur Şopenhauer XIX yüzilin görkəmli filosofudur. Sağlığında ona elə də fikir verən olmamışdı. Çünki Hegel vardı və diqqət ona cəmlənmişdi. Sonra Şo­penhauer öldü və birdən-birə anladılar ki, o da böyük filosofmuş.

Bir az filosof adlarının mistikasından

Azərbaycanda bir az kitab oxuyanların, bir az qiyamçı olanların dilində Şopenhauerin, Nitsşenin, Freydin adı ayrıca bir əda ilə səslənir. Bu üç kişi Avropanın düşüncə yönümünü başqa səmtə yönəldib, başqalaşdırıb, ona görə də bu adlar başqalaşdırmaqla məşğul olan qiyamçı adamlara doğmadır. Bu üç kişi Avropa əxlaqının dəyərlərini də xeyli dəyiş-düyüşə salıb. Ona görə də əxlaqda dikbaş olanlara doğmadırlar. Ancaq Azərbaycanın qiyamsevər gəncləri, adətən, fəlsəfəylə əməllicə məşğul olmadıqları üçün dadlana-dadlana Artur Şopenhauerin, Nitsşenin, Freydin yalnız adını çəkirlər və sanki bu adların söylənməsi bütün enerji ilə yeni Doğruları açır.

Bir nəsnəyə fikir vermişəm. Həmin filosoflardan düşüncə söyləmək istəyəndə bizim özgün, orijinal düşünmək istəyənlərimiz fikri elə açırlar ki, mat qalırsan: budu onları vəcdə gətirən?! Burda nə var ki, onları belə tutub?!

Bu günlərdə ağlıma gəldi ki, mən də o üç filosofun hansındansa istifadə edim. İndi Artur Şopenhauerin bir ideyası əsasında dünyamızı düşünmək, dünyamızdan axan bəzi bilinmələri tutmaq istərdim. Hərçənd qorxuram ki, qınadığım gənclərin halına düşəm, ancaq yenə də yoxlayım. Əgər Şopenhauer əsasında maraqlı yozumlara, açımlara çıxa bilsəm, kimlərəsə filosoflardan isti­fadə etməyin yolunu göstərə bilərəm (deyəsən, bizlərdə özünü "yolgöstərən" adlandırmaq ədabazlıq sayılır, ancaq bilmirəm, hansı üslub fəndgirliyindən istifadə edim ki, belə görünməyim).

Artur Şopenhauerdən düşüncələr (doğrudan da, adı yaman səslənir)

Bu filosof söyləyir ki, istedadlı adamlar hövsələ ilə, səbrlə, ləzzətlə dünyanı, nəsnələri, olayları təmiz qavrayışda seyr etməyi bacarırlar. Bəs, təmiz qavrayış nə­dir?

Gözünüzün qabağına gətirin ki, dağlara, çəmənliklərə baxırsız və bu zaman cizgilər, boyalar sizdə çoxlu düşüncələr oyadır. Sərbəst düşüncə axını başlayır. Daha doğrusu qavrayışın "qapıları" landşaftdan dalğalanan bilinmələrə açılır. Bir qayanın görünüşü əzələlərini şişirtmiş kişini andırır, sonra həmin görünüş sizdə çıxığı-çöküntüsu ilə dəniz ləpələri haqqında düşüncələr oyadır, sonra bütün bunları, yəni bu görü­nüşü, bu çıxıntıları, çökəkləri min illər ərzində oyub düzəltmiş küləklər haqqında düşüncələrə buraxırsınız və belə-belə bir qayaya baxa-baxa düşüncələrinizlə dünyanı gəzib sonra yenidən qayaya qayıdırsınız.

Belə düşüncə gəzintiləri avaraçılıq deyil, bolluqdur və onun sonucunda bir nəsnəni, yəni bir qayanı min açımda duyursan, yaşayırsan. Artur Şopenhauer bu cür tamaşa edib düşünməyə "təmiz qavrayış" deyir, çünki belə qavrayış durğunlaşmış bir fikrin çərçivəsində qalıb bulantı vermir, tez-tez havasını dəyişir. Belə qavrayışda sonsuzluğun təmizliyi, seyrək yayğınlığı var.

Şopenhauerə görə, adi adamların təmiz seyrə, çox tamaşa etməyə hövsələləri çatmır. Adi adam neyləyir?

Adi adamların xasiyyəti

Belə kəslər bir az təmiz qavrayışla seyrə dalandan sonra tıncıxır, seyr etdiyi nəsnəni, olayı anladan anlayışa üz  tutur ki, onları həmin anlayışın altına qoyub, işığına tutub anlasın. Məsələn, anlayış deyir ki, "yaramaz bir çox əxlaq qaydalarına yaramayandır". Adi adam yaramaz adamı bu "yaramaz" anlayışının çərçivəsində düşünəndə rahatlıq tapır. Adi insanın dəqiqədəbir anlayış axtarıb, ona söykənməsi Şopenhauerin dediyinə görə  tənbəl adamın bir az ayaq üstə durandan sonra kətil axtarmasına bənzəyir.

Anlayış nədir? Anlayış aid olduğu olayların ən xarakterik özəlliklərini anladan sözlər və onların anlamlarıdır. Tutalım, su anlayışı “duru, adi halında şəffaf olan, göydən yağan, dənizdə olan, çayla axan” bilinmələrini verir, beləliklə, anlayış öz nəsnələri haqqında bir neçə xarakterik cizgiləri bildirir, ona görə də Şopenhauerin fikrincə, anlayışlarla işləməyə öyrəşmiş şüur hər şeyi çox tez tükənmiş sayır. Rast gəldiyi nəsnəyə marağı çox tez sönür, çünki həmin nəsnə onun üçün çox tez tükənir, axı anlayış söyləyir ki, bunda bir-iki cəhət var.

 

Bax, ona görə də adi adam­lar təbiətin qoynunda çox qala bilmir. Onlar təbiətdə darıxırlar.

- See more at: http://kult.az/yeni/view/4314#sthash.Ii1d3jOT.dpuf

Yenililklər
06.01.25
Sevil İrevanlı - Türkiyat Araştırmaları Enstitüsünün 100. Milletlerarası Kongresinden gözlemler, izlemler
11.12.24
İzzəddin Həsənoğlu və Mirzə Ələkbər Sabirin Türkiyədə nəşr olunmuş kitablarının təqdimatı olub
05.11.24
Azərbaycanlı alim Özbəkistanın Milli televiziya  kanalının məşhur “Shirchoy” verilişinin qonağı olub
29.10.24
Kinonun işğala dirənişi - İstanbulda müzakirə
19.10.24
Bədirxan Əhmədlinin “XX əsr Azərbaycan ədəbiyyatı tarixi” 3 cildlik kitabı çap olunub
15.10.24
Cəfər Cabbarlı Mükafatı təqdim olunub
15.10.24
Füzulinin həyat və yaradıcılığının tədrisinə dair yeni kitab nəşr olunub
11.10.24
Ədəbiyyat üzrə Nobel mükafatı laureatının adı açıqlanıb
10.10.24
XV Bakı Beynəlxalq Film Festivalının bağlanış mərasimi keçirildi
09.10.24
Mikayıl Azaflının “Haqq aşığı yaranıbdı qəm çəkə” kitabı işıq üzü görüb
09.10.24
Asif Rüstəmlinin “Cəmo bəy Cəbrayılbəyli: həyatı və bədii yaradıcılığı” kitabı işıq üzü görüb
09.10.24
Anar Məcidzadə - Nə yaltaqlıq elə, nə quyruq bula...
03.10.24
Azərbaycan dastanlarınıın folklor semantikası
27.09.24
“Əta Tərzibaşı Kərkükün milli tədqiqatçısı” adlı kitabın təqdimatı olub
27.09.24
Lütviyyə Əsgərzadənin “Şeyx Məhəmməd Rasizadə” kitabı işıq üzü görüb
27.09.24
“Azərbaycan ədəbiyyatşünaslığı” jurnalının növbəti sayı çap olunub
27.09.24
Vaqif Yusiflinin “Məmməd Araz dünyası” kitabı işıq üzü görüb
27.09.24
Azad Qaradərəli - Kədərli yazların doğurduğu sevinc
09.09.24
Azərbaycan yazıçısının kitabı Təbrizdə nəşr olunub
09.09.24
“Əbdürrəhim bəy Haqverdiyev. Nəşr edilməmiş əlyazmaları”  kitabı nəşr edilib
09.09.24
Venesiya Film Festivalında “Qızıl Şir” mükafatının qalibi məlum olub
08.09.24
Venesiya Film Festivalında Azərbaycan filmləri nümayiş olunub
07.09.24
Şərqşünaslıq İnstitutunda “Əhməd Nədimin poetikası” kitabı çapdan çıxıb
27.08.24
Azad Qaradərəli - Alman şərqşünasın hekayələrim haqqında yazdıqları
09.08.24
Milli kino günündə “Tənha insanın monoloqu”
08.08.24
Turan Film Festivalı Laçın şəhərində keçiriləcək
02.08.24
Federiko Qarsia Lorka -  Bu çılpaq bədən at nalları dəyməyən...
12.07.24
Yelisaveta Baqryana - Ah, belə gecələr əzabdır dostum!
11.07.24
Azad Qaradərəlinin əsərlərinin beşinci cildi cap olunub
08.07.24
“Narqız” qısametrajlı animasiya filminin istehsalı davam edir
05.07.24
"Dünya ədəbiyyatı" jurnalının Çeçenistan sayı işıq üzü görüb
03.07.24
“Ulduz” jurnalı oxucuların görüşünə yeni təqdimatda gəlib
02.07.24
Frans Kafka - Hökm
25.06.24
Mədəniyyət Nazirliyi senzura ittihamlarına aydınlıq gətirib
25.06.24
Azərbaycan Kinematoqrafçılar İttifaqı Şirvanda kino günlərinə başlayır
22.06.24
Şahid ifadəsi - Zərdüşt Əlizadə yazır...
13.06.24
“Divanü lüğat-it-türk”ün II və III cildləri nəşr olunub
13.06.24
“Ulduz” jurnalının may nömrəsi çap olunub
13.06.24
Azərbaycanda aparıcı teatrların siyahısı təsdiqlənib, işçilərin maaşları artırılıb
05.06.24
Özbəkistanlı şairlərin şeirləri Azərbaycan dilinə tərcümə edilərək nəşr olunub
©2012 Avanqard.net Muəllif hüquqları qorunur. Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə müvafiq keçidin qoyulması mütləqdir.