Mayakovski - İntihar, yoxsa KQB sui-qəsdi?
30.06.14
Vladimir Vladimiroviç Mayakovski 1930-cu il аprelin 14-də 37 yaşnında Moskvada, Lübyanski döngəsindəki mənzilində özünü güllələyib. Ötən əsrin 90-cı illərinin əvvəllərində qızğınlıqla müzakirə olunan sui-qəsd versiyasının isə heç bir əsası yoxdur. Mayakovski sevgilisi Veronika Polonskayanın gözləri önündə intihar edib. Tapançadakı cəmi bir patronla özünü güllələyib. Polonskaya həbs olunsa da, ona qarşı heç bir dəlil-sübut olmadığından azad edilib. Ancaq ilk dəfə ifadə verərkən qadın otaqda olduğunu və hər şeyi gözləri ilə gördüyünü etiraf etsə də, sonrakı dindirilmələrində, görünür, kiminsə məsləhəti ilə bildirib ki, dəhlizlə qapıya doğru gedərkən arxadan güllə səsi eşidib. Elə buradan da belə bir əsassız ehtimal yaranıb ki, şairin dünyadan getməsinə yardımçı olan hansısa bir çekistin də bu işdə əli var... Maniakal uğursuzluq kompleksi Mayakovski ərli qadın və çox firavan həyat sürən aktrisa Veronika Polonskaya ilə həyəcanlı bir roman yaşayırdı. Məlumdur ki, şair ona qədər mühacir Tatyana Yakovleva ilə münasibətdə idi, lakin sovet hökuməti sevimli şairini qısqanaraq onun Parisə getməsinə mane olmuşdu. Mayakovskinin “olmuş” və “keçmiş” deyilməyəcək məşum sevgilisi Lilya Brik isə şairlə birgə olmaq istəməsə də, uzaqlaşmasına da imkan vermirdi. Beləliklə də, şairdə maniakal uğursuz kompleksi formalaşır. Ölümlə oynayıb uduzmaq Veronika Polonskayadan kimlə qalacağına dair qəti qərar verməsini tələb edən Mayakovski anlayır ki, bu qadınla da taleyini birləşdirə bilməyəcək. Şair çox tez sınan, əsəbi reaksiyalara və isteriyaya meyilli idi. Bundan başqa Mayakovski həmişə tamam başqa bir insanı təcəssüm etdirərək sanki həyatda rol oynayırdı. Pasternak yazırdı ki, Mayakovski poetik obrazından nə iləsə fərqlənən adi həyatı özünə yaxın buraxmırdı. Həyatda çoxlarının cavabsız sevgiləri və yaxud itkiləri olur, lakin ikiləşməkdən usanaraq psixopatik addımlara əl atan şair ölümlə oynamaq qərarına gəlir və bu oyunu uduzur. Sergey Aleksandroviç Yesenin 1925-ci il dekabrın 28-də, Leninqradda (Sankt-Peterburq) “Anqleter” mehmanxanasında 30 yaşında özünü asıb. Əgər Mayakovskinin ölümündə intihar faktı qeyri-təbii görünürsə, Sergey Yeseninin tarixçəsində hər şey intiharın rəsmi versiyasından da açıq-aydın bəlli olur. Yesenin mehmanxana nömrəsində mərkəzi istilik borusundan çamadanın qayışı ilə özünü asmışdı. Əgər predmetlər ətraflı təhlil edilərsə (səliqə ilə dayadılmış tumba; məlum deyil ki, qayış o qədər yüksəkliyə necə bağlanmışdı), şairin görünüşü daha çox şübhə doğurur. Sol gözünün altı göyərmiş, alnındakı qıpqırmızı zolaq, sağ qaşının altında deşilmiş yara, əlindəki kəsik yeri. Yeseninin “ölüm maskası” görənlərin hamısını dəhşətə gətirirdi. Sifəti özünü asmış adamın üzünə heç uyuşmaz şəkildə tamamilə ağarmışdı. Müasir tədqiqatçılar detalları nə qədər araşdırsalar da, əldə olan məlumatlar bir nöqtədə kəsişir. Ola bilsin ki, Yesenini əvvəlcə boğub sonra asıblar. Alkoqolun təsiri altında intihar versiyası da özünü doğultmadı. Dostları şairin tamamilə ayıq olduğunu və yoldaşını gözlədiyini təsdiqləyirlər. Əvvəlcə döyülüb, sonra... Tədqiqatçı Viktor Kuznetsovun versiyası daha gözlənilməzdir. Onun fikrincə, Yesenin, ümumiyyətlə, “Anqleter”də yaşamayıb, əvvəlcə döyülüb, sonra BSİ-nin gizli həbsxanasında qətlə yetirilib. Çekistlər mehmanxanada intihar səhnəsi düzəldərək yalançı şahidlər tapıb protokol quraşdırıblar. İndən sonra çətin ki, şairin qatilinin kim olduğunu öyrənə bilək, ancaq ehtimal etmək olar. Sergey Yesenin sadə insan deyildi – çılğın, yalanla barışmaz idi, çoxlu dost və pərəstişkarları ilə yanaşı düşmənləri də yox deyildi. Ona imzasız məktublar yazır, hədə-qorxu gəlir, həyatına sui-qəsd təşkil edir, möhkəm döyür və qarət edirdilər. O, sadiq təbəə şeirləri, təşviqat xarakterli əsərlər yazmırdı, istənilən məsələyə aid özünün müstəqil fikri var idi və onu ucadan bildirməkdən çəkinmirdi. Əsərlərinin nəşrinə qoyulan senzura qadağalarını çətin qəbul edirdi. Davranışındakı hər şey diqqət çəkirdi: alkoqoldan həddindən artıq istifadə etməsi, tez-tez dava-dalaş və qalmaqallara qoşulması, Aysedora Dunkanla evlənməsi, antisemitizm, sovet hökumətini tənqid etməsi. Versiyalardan birinə görə, Trotski və onun məsləkdaşları Zinovyev və Kamenev şairi aradan götürmək istəyirdilər ki, Stalin siyasi intriqalarında (guya ki, Stalinin hansısa hiyləgər bir planı var idi) şairdən onlara qarşı istifadə edə bilməsin. Bəziləri belə hesab edirlər ki, Yesenin hamını – Stalindən tutmuş yazıçı həmkarlarınadək - özündən narazı salmağa macal tapmışdı, onlar da şairlə BSİ-nin əli ilə hesablaşdılar. Hər necə olsa da, bu, fakt olaraq qalır: Rusiya qızılı saçlı şairini erkən itirdi. Marina İvanovna Svetayeva 1941-ci il аvqustun 31-də Yelabuqada (Таtarıstan) 49 yaşında özünü asıb. Marina Svetayeva çox ağır günlər yaşayırdı və odur ki, bu həyatdan qurtulmaq istəyirdi. O, Puşkin adına təsviri incəsənət muzeyinin yaradıcısı professor İvan Svetayev və pianoçunun demokratik ziyalı ailəsində böyümüşdü. İsveçrədə orta təhsil almış, Sarbonna universitetini bitirmişdi, ingilis, fransız, alman dillərində sərbəst danışırdı, 6 yaşından şeirlər yazırdı. Görkəmli zabit Sergey Efronla ailə qurmuşdu. Sonra hər şey tərsinə çevrilir. Efron ağqvarrdiyaçı idi, Marina isə qələbəyə inanmırdı, sanki qarşıda onları gözləyən faciəni hiss edirdi. Onlar mühacirət etməli olurlar. Çox ağır günlər keçirir, bəzən bir tikə çörəyə də möhtac olurdular. Ailə geri qayıtmaq qərarına gəlir. Rəsmi məlumata görə, Sergey geri qayıtmaq naminə xaricdə XDİK ilə əməkdaşlıq etməyə razı olur. 1939-cu ildə Marina, əri, qızı Alya və oğlu Georgi SSRİ-yə qayıdırlar. Tezliklə repatriant (əsirlikdən, mühacirətdən və s. vətəninə qayıtmış adam – tərc.) qadının ailəsi əsl cəhənnəmə düşür: XDİK qızı Alyanı casus kimi həbs edir, sonra isə Sergey, sevimli əri, həm də ələ salınaraq zindana atılır: “orden gözləyirdin, order aldın”. Efronu güllələyirlər, qızı isə 15 il həbsdə qalır. Svetayevanın özü nə iş, nə mənzil tapa bilir, əsərlərini heç kim çap etmir. Yaxın adamlarının dediyinə görə, şairə oğlu ilə ac-yalavac qalmışdı. Svetayeva ehtirasla sevən ana idi: vətəndaş müharibəsində qızını itirdikdən sonra oğlu onunçün sanki müqəddəs bir bütə çevrilmişdi. Elə şairənin ən dəhşətli ürək ağrıları da ömrünün sonunacan Mura adlandırdığı sevimli oğlu ilə bağlı idi. Oğlu təxliyyə olunduqları Yelabuqda yaşamaq istəmirdi, ona qarşı kobudluq edir, hədsiz qayğısından azad olmaq istəyirdi, ancaq digər tərəfdən də onun köməyi olmadan yaşaya bilmirdi. 1940-cı ildə şairə yazırdı: “Artıq bir ildir ki, ölümü ölçüb-biçirəm. Ancaq hələ lazımam”. Onu yaşadan da məhz bu gərəklilik duyğusu idi. Sonuncu həlledici təkan Muranın bu sözləri oldu. O, səsini ucaldaraq demişdi: “Bizdən birimiz buradan köndələn çıxacaq”. “Mən”, – deyə Marina qərarını vermişdi. Marina ölüm qabağı üç məktub yazıb qoymuşdu: “əziz yoldaşlar” sözləri ilə başlayan rəsmi məktub; 16 yaşlı oğlunu himayəsinə götürmək xahişi ilə şair N.Aseyevə ünvanlanmış məktub (yeri gəlmişkən, Aseyev bu xahişi yerinə yetirmədi) və oğlu Georgiyə yazdığı sonuncu məktub. /axar.az/Vladimir Vladimiroviç Mayakovski
1930-cu il аprelin 14-də 37 yaşnında Moskvada, Lübyanski döngəsindəki mənzilində özünü güllələyib.
Ötən əsrin 90-cı illərinin əvvəllərində qızğınlıqla müzakirə olunan
sui-qəsd versiyasının isə heç bir əsası yoxdur. Mayakovski sevgilisi
Veronika Polonskayanın gözləri önündə intihar edib. Tapançadakı cəmi bir
patronla özünü güllələyib. Polonskaya həbs olunsa da, ona qarşı heç bir
dəlil-sübut olmadığından azad edilib. Ancaq ilk dəfə ifadə verərkən
qadın otaqda olduğunu və hər şeyi gözləri ilə gördüyünü etiraf etsə də,
sonrakı dindirilmələrində, görünür, kiminsə məsləhəti ilə bildirib ki,
dəhlizlə qapıya doğru gedərkən arxadan güllə səsi eşidib. Elə buradan da
belə bir əsassız ehtimal yaranıb ki, şairin dünyadan getməsinə yardımçı
olan hansısa bir çekistin də bu işdə əli var...
Maniakal uğursuzluq kompleksi
Mayakovski ərli qadın və çox firavan həyat sürən aktrisa Veronika
Polonskaya ilə həyəcanlı bir roman yaşayırdı. Məlumdur ki, şair ona
qədər mühacir Tatyana Yakovleva ilə münasibətdə idi, lakin sovet
hökuməti sevimli şairini qısqanaraq onun Parisə getməsinə mane olmuşdu.
Mayakovskinin “olmuş” və “keçmiş” deyilməyəcək məşum sevgilisi Lilya
Brik isə şairlə birgə olmaq istəməsə də, uzaqlaşmasına da imkan
vermirdi. Beləliklə də, şairdə maniakal uğursuz kompleksi formalaşır.
Ölümlə oynayıb uduzmaq
Veronika Polonskayadan kimlə qalacağına dair qəti qərar verməsini
tələb edən Mayakovski anlayır ki, bu qadınla da taleyini birləşdirə
bilməyəcək. Şair çox tez sınan, əsəbi reaksiyalara və isteriyaya meyilli
idi. Bundan başqa Mayakovski həmişə tamam başqa bir insanı təcəssüm
etdirərək sanki həyatda rol oynayırdı. Pasternak yazırdı ki, Mayakovski
poetik obrazından nə iləsə fərqlənən adi həyatı özünə yaxın buraxmırdı.
Həyatda çoxlarının cavabsız sevgiləri və yaxud itkiləri olur, lakin
ikiləşməkdən usanaraq psixopatik addımlara əl atan şair ölümlə oynamaq
qərarına gəlir və bu oyunu uduzur.
Sergey Aleksandroviç Yesenin
1925-ci il dekabrın 28-də, Leninqradda (Sankt-Peterburq) “Anqleter” mehmanxanasında 30 yaşında özünü asıb.
Əgər Mayakovskinin ölümündə intihar faktı qeyri-təbii görünürsə,
Sergey Yeseninin tarixçəsində hər şey intiharın rəsmi versiyasından da
açıq-aydın bəlli olur.
Yesenin mehmanxana nömrəsində mərkəzi istilik borusundan çamadanın
qayışı ilə özünü asmışdı. Əgər predmetlər ətraflı təhlil edilərsə
(səliqə ilə dayadılmış tumba; məlum deyil ki, qayış o qədər yüksəkliyə
necə bağlanmışdı), şairin görünüşü daha çox şübhə doğurur. Sol gözünün
altı göyərmiş, alnındakı qıpqırmızı zolaq, sağ qaşının altında deşilmiş
yara, əlindəki kəsik yeri. Yeseninin “ölüm maskası” görənlərin hamısını
dəhşətə gətirirdi. Sifəti özünü asmış adamın üzünə heç uyuşmaz şəkildə
tamamilə ağarmışdı. Müasir tədqiqatçılar detalları nə qədər araşdırsalar
da, əldə olan məlumatlar bir nöqtədə kəsişir. Ola bilsin ki, Yesenini
əvvəlcə boğub sonra asıblar. Alkoqolun təsiri altında intihar versiyası
da özünü doğultmadı. Dostları şairin tamamilə ayıq olduğunu və yoldaşını
gözlədiyini təsdiqləyirlər.
Əvvəlcə döyülüb, sonra...
Tədqiqatçı Viktor Kuznetsovun versiyası daha gözlənilməzdir. Onun
fikrincə, Yesenin, ümumiyyətlə, “Anqleter”də yaşamayıb, əvvəlcə döyülüb,
sonra BSİ-nin gizli həbsxanasında qətlə yetirilib. Çekistlər
mehmanxanada intihar səhnəsi düzəldərək yalançı şahidlər tapıb protokol
quraşdırıblar.
İndən sonra çətin ki, şairin qatilinin kim olduğunu öyrənə bilək,
ancaq ehtimal etmək olar. Sergey Yesenin sadə insan deyildi – çılğın,
yalanla barışmaz idi, çoxlu dost və pərəstişkarları ilə yanaşı
düşmənləri də yox deyildi. Ona imzasız məktublar yazır, hədə-qorxu
gəlir, həyatına sui-qəsd təşkil edir, möhkəm döyür və qarət edirdilər.
O, sadiq təbəə şeirləri, təşviqat xarakterli əsərlər yazmırdı, istənilən
məsələyə aid özünün müstəqil fikri var idi və onu ucadan bildirməkdən
çəkinmirdi. Əsərlərinin nəşrinə qoyulan senzura qadağalarını çətin qəbul
edirdi. Davranışındakı hər şey diqqət çəkirdi: alkoqoldan həddindən
artıq istifadə etməsi, tez-tez dava-dalaş və qalmaqallara qoşulması,
Aysedora Dunkanla evlənməsi, antisemitizm, sovet hökumətini tənqid
etməsi. Versiyalardan birinə görə, Trotski və onun məsləkdaşları
Zinovyev və Kamenev şairi aradan götürmək istəyirdilər ki, Stalin siyasi
intriqalarında (guya ki, Stalinin hansısa hiyləgər bir planı var idi)
şairdən onlara qarşı istifadə edə bilməsin. Bəziləri belə hesab edirlər
ki, Yesenin hamını – Stalindən tutmuş yazıçı həmkarlarınadək - özündən
narazı salmağa macal tapmışdı, onlar da şairlə BSİ-nin əli ilə
hesablaşdılar. Hər necə olsa da, bu, fakt olaraq qalır: Rusiya qızılı
saçlı şairini erkən itirdi.
Marina İvanovna Svetayeva
1941-ci il аvqustun 31-də Yelabuqada (Таtarıstan) 49 yaşında özünü asıb.
Marina Svetayeva çox ağır günlər yaşayırdı və odur ki, bu həyatdan
qurtulmaq istəyirdi. O, Puşkin adına təsviri incəsənət muzeyinin
yaradıcısı professor İvan Svetayev və pianoçunun demokratik ziyalı
ailəsində böyümüşdü. İsveçrədə orta təhsil almış, Sarbonna
universitetini bitirmişdi, ingilis, fransız, alman dillərində sərbəst
danışırdı, 6 yaşından şeirlər yazırdı. Görkəmli zabit Sergey Efronla
ailə qurmuşdu. Sonra hər şey tərsinə çevrilir. Efron ağqvarrdiyaçı idi,
Marina isə qələbəyə inanmırdı, sanki qarşıda onları gözləyən faciəni
hiss edirdi. Onlar mühacirət etməli olurlar. Çox ağır günlər keçirir,
bəzən bir tikə çörəyə də möhtac olurdular. Ailə geri qayıtmaq qərarına
gəlir. Rəsmi məlumata görə, Sergey geri qayıtmaq naminə xaricdə XDİK ilə
əməkdaşlıq etməyə razı olur. 1939-cu ildə Marina, əri, qızı Alya və
oğlu Georgi SSRİ-yə qayıdırlar.
Tezliklə repatriant (əsirlikdən, mühacirətdən və s. vətəninə qayıtmış
adam – tərc.) qadının ailəsi əsl cəhənnəmə düşür: XDİK qızı Alyanı
casus kimi həbs edir, sonra isə Sergey, sevimli əri, həm də ələ
salınaraq zindana atılır: “orden gözləyirdin, order aldın”. Efronu
güllələyirlər, qızı isə 15 il həbsdə qalır. Svetayevanın özü nə iş, nə
mənzil tapa bilir, əsərlərini heç kim çap etmir. Yaxın adamlarının
dediyinə görə, şairə oğlu ilə ac-yalavac qalmışdı.
Svetayeva ehtirasla sevən ana idi: vətəndaş müharibəsində qızını
itirdikdən sonra oğlu onunçün sanki müqəddəs bir bütə çevrilmişdi. Elə
şairənin ən dəhşətli ürək ağrıları da ömrünün sonunacan Mura
adlandırdığı sevimli oğlu ilə bağlı idi. Oğlu təxliyyə olunduqları
Yelabuqda yaşamaq istəmirdi, ona qarşı kobudluq edir, hədsiz qayğısından
azad olmaq istəyirdi, ancaq digər tərəfdən də onun köməyi olmadan
yaşaya bilmirdi. 1940-cı ildə şairə yazırdı: “Artıq bir ildir ki, ölümü
ölçüb-biçirəm. Ancaq hələ lazımam”. Onu yaşadan da məhz bu gərəklilik
duyğusu idi. Sonuncu həlledici təkan Muranın bu sözləri oldu. O, səsini
ucaldaraq demişdi: “Bizdən birimiz buradan köndələn çıxacaq”. “Mən”, –
deyə Marina qərarını vermişdi.
Marina ölüm qabağı üç məktub yazıb qoymuşdu: “əziz yoldaşlar” sözləri
ilə başlayan rəsmi məktub; 16 yaşlı oğlunu himayəsinə götürmək xahişi
ilə şair N.Aseyevə ünvanlanmış məktub (yeri gəlmişkən, Aseyev bu xahişi
yerinə yetirmədi) və oğlu Georgiyə yazdığı sonuncu məktub.
Tarix
30 İyun [09:04]
|
Oxunub
885 dəfə
|
Müəllif | - See more at: http://axar.az/news/22501#sthash.FmsiTpLg.dpuf
|