Xulio Kortasar - Parkların vəhdəti
16.03.13

Xulio Kortasar Argentina yazıçısıdır. 1951-ci ildə Xuan Peronun diktaturasından canını qurtarmaq məqsədiylə Argentinanı tərk edib. Ədəbi şöhrət yazıçıya yalnız “Bestiariya” hekayələr kitabı çap olunduqdan sonra gəlir. Bu kitabda insan və heyvanat aləmi arasındakı qarşılıqlı münasibətdən söhbət açılır. “Dama-dama oyunu” tənqidçilər tərəfindən “ilk böyük Latın Amerika romanı” kimi qiymətləndirilir. Əsər elə qurulub ki, sanki bir neçə romanı özündə birləşdirir və oxucuya istədiyi variantı seçmək imkanı verir. “62. Quraşdırma modeli” romanı “Dama-dama oyunu”ndakı bir bölmə üzərində qurulub. “Xronoplar və famlar haqqında hekayə” kitabında yazar diqqəti insan həyatındakı mənasız şərtiliyə yönəldir. “Bütün alovlar alovdur” məcmuəsində aparıcı mövzu müxtəlif zaman və məkan çərçivəsində müxtəlif ölkələrdə baş verənlər arasında oxşarlığın ön plana çəkilməsidir. “Manuelin kitabı” siyasi məzmunludur. Xulio Kortasar 12 fevral 1984-cü ildə Paris şəhərində dünyasını dəyişib.


Hekayə

O, bir neçə gün əvvəl roman oxumağa başladı. Təcili işləri çıxdığından, kitab oxumağa ara verdi, bir də yalnız qatar malikanəyə qayıdarkən, vaqonda kitab oxumağa qayıtdı. Süjetin inkişafı, personajların cizgiləri tədricən onun canına hopurdu. Axşam çağı, öz vəkilinə məktub yazaraq və icarə məsələlərini idarəedici ilə müzakirə edərək, kabinetin lal sükutunda yenidən kitabı açdı. Kabinetin pəncərələri parka açılırdı. Həmin parkda palıd ağacları böyüyürdü. O, öz sevimli kreslosunda əyləşmişdi, kürəyi qapıya istiqamətlənmişdi, bu cürə əyləşmək onu sevmədiyi qonaqların gəlişi barədə düşünməyə sövq edirdi. O, sol əliylə yaşıl məxməri tumarlayaraq, kitabın son fəsillərini oxumağa başladı. Roman qəhrəmanlarının adları və xüsusiyyətləri onun yaddaşına çətinliksiz-filansız yerikləyirdi. O, dərhal cəlbedici süjetin intriqalarına qapıldı. Hansısa anlaşılmaz həzzlərlə cümləbəcümlə, sətirbəsətir adət edilmiş vəziyyətdən ayrılırdı və eyni zamanda duyurdu ki, onun başı hündür söykənəcəyin məxmərində rahatlanır, əlinin altında siqaretlərin olmasını, pəncərələr qarşısında, palıd ağacları arasında axşam küləyinin axımını duyurdu. Oxuduğu hər bir sözlə qəhrəmanların yöndəmsiz didişmələrini canına çəkirdi. Bu obrazlar bir-biriylə daha da yaxınlaşırdılar, hərəkət edib də yaşayırdılar. Mətni oxuyarkən, onların dağlıq komada sonuncu görüşlərinin şahidi oldu. Komaya əvvəl qadın daxil oldu. Ürkək-ürkək. Onun ardıyca sevgilisi daxil oldu, üz dərisində sıyrıntı vardı, yeri qızarmışdı. Elə bayaq budağa sürtülmüşdü üzü. Qız onun bənizindən axan qan damcılarını öpüşləriylə dayandırdı, ancaq oğlan üzünü digər tərəfə çevirdi, çünki bu komaya ona görə gəlməmişdi ki, quru yarpaqların gözlərindən gizli, cığır labirintlərindən gizli əlaqələrini təkrarlasın. Onun sinəsində bıçaq qızarırdı, onun altındaysa lap çoxdan gözlədiyi azadlığa inam çırpınırdı. Həyəcanlı dialoqlar yumalanmış ilan kimi səhifələrdə gəzişirdi, duyulurdu ki, hər şey lap əvvəldən qərarlanıb. Hətta sevgilisinə sarınmış bu əllər, bu nəvazişlər, sanki sevgilisindən fikrini dəyişməyi, daşınıb getməməyi diləyirdi, bu əllər yalnız başqa bir bədənin nifrət doğuran cizgilərini xatırladırdı, bu cizgilər məhv edilməliymiş. Heç nə unudulmamışdı: günahsızlıqlar, təsadüflər, mümkün səhvlər. O saatdan eibarən hər anın öz hökmü vardı. Onlar əvvəldən düşündüklərini iki dəfə təkrarladılar, tələm-tələsik pıçıltılar yanağı sığallayan əllərlə kəsilirdi. Hava qaralırdı.

Artıq bir-birilərinə baxmadan, ümumi işdə bir-birlərinə bağlıykən, onlar komanın qapısı qarşısında ayrıldılar. O, şimala aparan cığırla getməliydi. Əsk istiqamətdə hərəkət etməkdəykən, o, bir anlığa çevrilib arxaya baxdı, qadının qaçmasına, onun havada uçuşan saçlarına baxdı. Oğlan da ağacların arasında, çəpərlərin arxasında özünü gizləyə-gizləyə qaçırdı və nəhayət göyümtül axşam alatoranlığında evə tərəf hərəkət edən xiyabanı sezdi. İtlər susmalıydılar və itlər susurdular. İdarəedici həmin saatda görüşməməliydi və o, buralarda deyildi. Sevgilisi üç pillə addımlayıb eyvana qalxdı və evə daxil oldu. Qulaqlarında çırpınan qanların arasından qadının səsini eşidirdi: əvvəl mavi qonaq otağı, sonra qalereya, üzərinə xalça sərilmiş pilləkan. Yuxarıda iki qapı. Birinci otaqda bir kimsə yoxdur. İkinci otaqda da heç kim. Kabinetin qapısı. Kabinetdə isə, əldə bıçaq, pəncərədən süzülən zərif günəş şüaları, kreslonun yaşıl məxmərlə üzlənmiş hündür arxalığı və kresloda əyləşib, roman oxuyan insan başı.

Tərcümə: Ramil Rahiboğlu /ann.az/

Yenililklər
01.05.24
Orhan Aras - Bedirhan Ahmedov: Yorulmaz Bir Bilim Adamı...
01.05.24
Cavanşir Yusifli - Gənc şairlərə məktub - Sözün ayağı dəyməyən yerlər
01.05.24
Türkiyədə Məhəmməd Füzuliyə həsr olunan beynəlxalq konfrans keçiriləcək
01.05.24
Nar ağacı - Kənan Hacının yeni hekayəsi
30.04.24
Ömür gəlib keçər, qalan əməldir
29.04.24
Qulu Ağsəs - 55
29.04.24
 Yazıçı Eyvaz Zeynalovun “Nadir şah” romanı nəşr olunub
26.04.24
Mahir N. Qarayev - Mənə o dünyanı göstər, İlahi
25.04.24
Bakıda Çingiz Aytmatovun abidəsinin açılış mərasimi
25.04.24
Abbasqulu ağa Bakıxanovun “Riyazül-qüds” əsəri nəşr olunub
25.04.24
Mədəniyyət Nazirliyi “Nəşrlərin satın alınması müsabiqəsi”ni elan edir
24.04.24
Azərbaycanlı rejissorun ekran əsəri Kann Film Festivalının qısametrajlı filmlər müsabiqəsinə seçilib
24.04.24
IV Kitabqurdu Müəllimlərin Oxu Marafonu elan edilir
24.04.24
Nazir: Bakıdakı Qırğız Mədəniyyəti Günləri mədəni əlaqələrdə yeni səhifə açacaq
24.04.24
TRT-Avazın Baş koordinatoru: AzTV ilə birgə çoxlu layihələr reallaşdırırıq - MÜSAHİBƏ
24.04.24
İntiqam Yaşarın yeni şeirlər kitabı çap olunub
24.04.24
Həmid Herisçinin yeni kitabı çap olundu
24.04.24
Saday Budaqlı: Yazan adam gərək sözü hiss eləsin
24.04.24
Bakıda Qırğız kino günlərinin açılışı olub
15.04.24
Qulu Ağsəsin yeni kitabı çap olunub
04.04.24
Kino Agentliyi gənc kinematoqrafçılara dəstək məqsədilə Alternativ Kino  Akademiyası təsis edib
15.03.24
Türk mədəni irsinin qorunması üçün vahid mexanizm formalaşdırılmalıdır
15.03.24
Gülnar Səma - Ulucay Akifin “Pul axtaranlar”ı
13.03.24
“Kinomuzu yaradanlar, Kinomuzu yaşadanlar” layihəsinə start verilir
13.03.24
Mehriban Ələkbərzadə: “Əsrə bərabər gün” tamaşası dünən, bu gün, sabah kontekstində yaşadığımız əsrə baxışdır
13.03.24

Azərbaycan London Beynəlxalq Kitab Sərgisində təmsil olunur

11.03.24
"Oskar" mükafatının qalibləri məlum olub
06.03.24

Dövlət sifarişi ilə “Kür - çaylar anası” sənədli filmi istehsalata buraxıldı

03.03.24
Asif Rüstəmli - Azərtac nə vaxt yaradılıb?
29.02.24
Abbasəli Xankişiyev - Dağlar kimi məğrur saxla başını
29.02.24
Əlirza Zihəq - Şuşa zəfəri
29.02.24
II Kitabqurdu Payız Oxu Marafonunun qalibləri mükafatlandırılıb
27.02.24
Azərbaycan Respublikası Kino Agentliyinin fəaliyyəti qənaətbəxşdir
23.02.24
Kənan Hacı - Korifeyin həyatını cəhənnəmə çevirən Dahi - Mahir Qarayevin "Sonuncu korifey" romanı üzərinə qeydlər
10.02.24
Öz nəğməmlə tək qalmışam indi mən - Höte
08.02.24
Gülnar Səmanın “Sözümüz sözdür-2” kitabı “GlobeEdit” nəşriyyatında çap olunub
01.02.24
Rus poeziyasının Gümüş dövrü - Seçmə şeirlər
01.02.24
Rəşad Səfər - Çığıranlar və çığırmayanlar
29.01.24
“İsveç nəsr antologiyası” ilk dəfə Azərbaycan dilində
29.01.24
Küyülü Nəccari Səid - Olumla ölüm arasında
©2012 Avanqard.net Muəllif hüquqları qorunur. Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə müvafiq keçidin qoyulması mütləqdir.