Henry Millerdən Anais Ninə: “Hiss etdiyimin yanında sevgi heç nə imiş”
06.04.15

Klassik yazarların əsərləri kimi ömür yolları, yaşadıqları macəralar da bir klassika kimi qəbul edilir. Bir çox ədibin həyat yolu, eşq macərası sonralar ədəbiyyatın istər poeziya, istərsə də nəsrlə yazılmış uğurlu nümunələrinə mövzu olub. Bu dəfə sizə təqdim edəcəyimiz eşq məktubunun müəllifi yazıçı Henri Millerdir. Məktub yazıçı Anais Ninə yazılıb. H.Miller və A.Nin klassik yazarlar siyahısının başında gələn iki uğurlu və macərapərəst ədibdir. Henri və Anaisin məhəbbət macərası ədəbiyyatsevərlərə məlum olsa da, məlumat üçün qeyd edək ki, bu iki ədib 1932-ci ildə Parisdə tanış olub. Həmin vaxt Anais Huq Quiller, Henri isə Cyun Miller ilə evli olub. Cütlüyün 1931-34-cü illərdə davam edən və dillərə düşən münasibəti haqqında Anais Ninin ölümündən sonra açılan gündəliyində geniş yazılıb. Nin olduqca kasıb olan və yaradıcılıq yolunun başında olan Henrinin təkcə sevgilisi olmur. Millerin ilk əsərinə maliyyə yardımını da Anais edir. Anais gündəliyində Henri və onun xanımı Cyun ilə münasibətlərindən, məhəbbət macərasının necə başladığından danışır. 1934-cü ildə Henri xanımı ilə yollarını rəsmən ayırır və Anaislə başlayan məhəbbət macərası daha çılğın xarakter alır. Anais gündəliyində Henridən hamilə qaldığını, lakin bunun bir macəradan uzağa getməsini istəmədiyi üçün bu uşağı məhv etdiyini də qeyd edib. Bu fakt da 1934-cü ilə aiddir. Cütlüyün münasibətlərinin bu hadisədən sonra Anaisin cəhdləri ilə bitdiyi iddia edilir, çünki Anaisin sonrakı illərində Henrinin adı ancaq xatirə olaraq keçir.

“Artıq yenidən o ağlı başında olan adam olduğum hallarıma qayıda biləcəyimdən əmin deyiləm. Məntiqli davranmağa çalışıram. Bu, qəribə, ağılalmaz evliliyə oxşayır, qarşılıqlı idi hər şey, inkar edə bilməzsən. Bədənimdə bədənindən hissələrlə ayrıldım yanından. Dünya qan dənizi idi. Sənin arı zəhərli əndəlus qanın qarışıb qanıma, bu dənizdə irəliləyirəm, üzürəm. Etdiyim, dediyim, düşündüyüm hər şey bu evlilik üçbucağında durmadan fırlanır. Səni bir evin xanımı kimi tanıdım, tünd rəngli dərisi olan məğribli, ağ bədənli zəncim, bədəninin hər yerində gözləri olan – qadın, qadın, qadın! Səndən uzaqda yaşamağa necə tab gətirəcəyəm, bilmirəm. Bu ayrılıqlar ölüm kimidir artıq. Hüqo qayıdanda nə hiss etdin? Təsəvvürümə yerləşdirə bilmirəm ki, onunla da mənimlə olarkən hiss etdiyin kimi hiss edirsən. Bir-birinə yapışmış ayaqlar, incidilmişlik... Xəyanət edənin şirin-şirin boyun əyməsi. Quş əhliliyi ilə rəftar etməsi. Sən axı mənimlə yenidən qadın oldun, o gün həyatımda heç yaşamadığım burulğan idi. Otuz yox, min yaşındasan elə bil.

Qayıtdım, düzdür. Amma hələ də ehtirasla doluyam, isti şərablar kimi dumanlar ayrılır bədənimdən. Bu, sadəcə, bəsit fiziki ehtiras deyil, sənə acam, içimi parçalayır bu aclıq. Bəzən qəzetlərdə cinayət və intiharlarla bağlı məqalələr çıxır önümə, inan ki, hamısının qəhrəmanını anlayıram. Özümü kiminsə qanına susamış qatil, intihar edən bir insan kimi hiss edirəm. Heç nə eləməməyin, sadəcə, uzaqdan zamanın və həyatın necə axıb getdiyini izləməklə kifayətlənməyin, fəlsəfi bir cərəyanın nəzəriyyəsini mənimsəməyin, məntiqli davranmaq cəhdlərimin utancını yaşayıram. Kişilərin bir əlcək, dəsmal və ya bir baxış üçün ölümünə mübarizə apardığı, mərhəmət etmədən öldürdüyü, qorxmadan öldüyü vaxtlar harda qaldı?

Hələ də mətbəxdən zəncilərə xas mülayim və şux səsinlə mahnı oxuduğunu eşidirəm. Harmoniyasız, ritmsiz, özbaşına bir Kuba mərsiyəsi oxuyursan. Mətbəxdə özünü xoşbəxt hiss etdiyini, başqaları üçün də olsa, bişirdiyin yeməklərin birgə yediyimiz bütün yeməklərdən dadlı olduğunu bilirəm. Yemək bişirəndə hərdən əlini və qollarını yandırsan da, şikayət etmədiyini, sızıldanmadığını da bilirəm. Minlərlə göz bəxş edilmiş İlahə İndraya belə yaraşan paltarınla yan-yörəmdə o baş-bu başa gəzərkən, qonaq otağında sakit-sakit oturub xəyala dalanda, səni nəsə bir işlə məşğul olarkən izləyəndə özümü nə qədər xoşbəxt hiss edirdim.

Anais, əvvəl elə bilirdim ki, səni sevirəm; amma indi hiss etdiyimin, dərk etdiyim həqiqətin yanında sevgi heç nə imiş. Görəsən, bu, həyatdan oğurlanmış qısa zamana sığdırmağa çalışdığımız sonsuz bir hekayə olduğu üçünmü möhtəşəm idi? Bir-birimizə bir-birimiz üçün oyunmu oynadıq yoxsa? Daha az “mən” idim, daha çox sən, yoxsa sən daha çox “mən” idin, daha az “sən”? Bu macəranın davam edəcəyini düşünmək, buna bütün ruhumla inanmaq dəlilik idi? Bu doğmalıq nə zaman və harada başladı? Mümkün xətalarını, zəif nöqtələrini, təhlükəli tərəflərini kəşf eləmək üçün hər sözünü, hər baxışını çək-çevir etdim, amma qeyri-adi heç nə tapmadım, xırda bir detal belə yox idi. Bu isə aşiq olduğuma işarə idi, kor, kor, kor kimi aşiq olmuşdum... Sonsuza qədər kor...

Bu sətirlərə zillənən gözlərinin bütün çərçivəsi boyu açıldığını bilirəm. İçində etdiyin əsla inanmayacağın şeylər, bir daha əsla etməyəcəyin hərəkətlər, bir daha gözə almayacağın ağrılar, işıq ucu görünməyən şübhələr var artıq. Artıq mərhəmətində belə zülmə meyilli sönməz alovlar var. Sönməz alovlar kimi görünən günahlar. Nə peşmanlıq, nə intiqam, nə kədər, nə günahkarlıq, bunların heç biri insanı uçurumdan atlamaqdan çəkindirə bilər. Səni o uçurumdan yalnız yaşamaq, dadını aldığın və ruhun acanda, ürəyin istəyəndə yenidən axtardığını tapa biləcəyin ümidi, bu ümidlə içinə dolan sevinc qoruya bilər...

İndi mənim gözümdə həyat və ədəbiyyat iç-içə keçib, bu eşq isə güc mərkəzidir. Sən o buqələmun ruhunla min bir çeşiddə, tanımadığım rənglərdə eşq qoyursan önümə. İçindən keçdiyimiz fırtına, ilk dəfə də görüşsək, hər görüş yerini evimiz kimi hiss etdirən o duyğunu uçura bilmədi. Hər səhər ikimiz də işimizə, həyata qaldığımız yerdən davam edirik. Sən özünə olan o bitməz-tükənməz inamı hər səhər yenilərəyək, hər gün artıraraq, hər zaman arzuladığın işıltılı, zəngin həyatı yaşayırsan, lakin özgüvənin artdıqca məni daha çox istəyirsən, mənimlə yaşadıqlarına daha çox ehtiyac hiss edirsən. Mənsiz bədənin boğuq rəngdə, dilin daha sözlü, gözlərin daha dərin, qanın daha qatıdır. Bu hiss. Şəhvət dolu köləlik, zorbalıq dolu bir ehtiyac hissi. Misli görülməmiş dərəcədə şüurlu və sonsuz zülm. Ya bizə yaşanan təcrübələrin verdiyi həzz!” H.V.M /kaspi.az/

Yenililklər
04.04.24
Kino Agentliyi gənc kinematoqrafçılara dəstək məqsədilə Alternativ Kino  Akademiyası təsis edib
15.03.24
Türk mədəni irsinin qorunması üçün vahid mexanizm formalaşdırılmalıdır
15.03.24
Gülnar Səma - Ulucay Akifin “Pul axtaranlar”ı
13.03.24
“Kinomuzu yaradanlar, Kinomuzu yaşadanlar” layihəsinə start verilir
13.03.24
Mehriban Ələkbərzadə: “Əsrə bərabər gün” tamaşası dünən, bu gün, sabah kontekstində yaşadığımız əsrə baxışdır
13.03.24

Azərbaycan London Beynəlxalq Kitab Sərgisində təmsil olunur

11.03.24
"Oskar" mükafatının qalibləri məlum olub
06.03.24

Dövlət sifarişi ilə “Kür - çaylar anası” sənədli filmi istehsalata buraxıldı

03.03.24
Asif Rüstəmli - Azərtac nə vaxt yaradılıb?
29.02.24
Abbasəli Xankişiyev - Dağlar kimi məğrur saxla başını
29.02.24
Əlirza Zihəq - Şuşa zəfəri
29.02.24
II Kitabqurdu Payız Oxu Marafonunun qalibləri mükafatlandırılıb
27.02.24
Azərbaycan Respublikası Kino Agentliyinin fəaliyyəti qənaətbəxşdir
23.02.24
Kənan Hacı - Korifeyin həyatını cəhənnəmə çevirən Dahi - Mahir Qarayevin "Sonuncu korifey" romanı üzərinə qeydlər
10.02.24
Öz nəğməmlə tək qalmışam indi mən - Höte
08.02.24
Gülnar Səmanın “Sözümüz sözdür-2” kitabı “GlobeEdit” nəşriyyatında çap olunub
01.02.24
Rus poeziyasının Gümüş dövrü - Seçmə şeirlər
01.02.24
Rəşad Səfər - Çığıranlar və çığırmayanlar
29.01.24
“İsveç nəsr antologiyası” ilk dəfə Azərbaycan dilində
29.01.24
Küyülü Nəccari Səid - Olumla ölüm arasında
29.01.24
Qulu Ağsəs haqqında kitab işıq üzü görüb
27.01.24
Natəvana "yaxılan" qara və qırmızı boyalar - Fərid Hüseyn yazır
25.01.24
Mahir N. Qarayev - Qara maskalı qatil
25.01.24
Tanınmış alim Paşa Kərimov vəfat edib
25.01.24
Fərid Hüseyn - Sözümüzü Allaha çatdırana vida
24.01.24
Vaqif Sultanlının “İnsan dənizi” romanı Təbrizdə yayınlandı
16.01.24
"Arşın mal alan" Ankara Dövlət Opera və Balet teatrında nümayiş olunub
16.01.24
Mahir N. Qarayev - Bir dəqiqəlik sükut, yaxud fikirli gördüyüm fikir adamı
16.01.24
Səfər Alışarlı - "Səs" romanı ustalıqla yazılmış əsərdir
16.01.24
Dünyaca məşhur roman Azərbaycan dilində - İlk dəfə
16.01.24
Səlim Babullaoğlu - Düma, Natəvan, xəncər, arxalıq və oyun
14.01.24
Ədəbiyyat İnstitutunda unudulmaz şair Nurəngiz Günə həsr olunmuş tədbir keçirilib
10.01.24
Bu boyda ömrü məhəbbətsiz necə yaşayasan? - Orxan Vəlinin Nahit xanıma məktubları haqqında - Fərid Hüseyn
10.01.24
Bolqarıstanda beynəlxalq festivalda ölkəmizi “Açar” bədii filmi təmsil edəcək
10.01.24
Tanınmış yazıçı, ədəbiyyatşünas Çingiz Hüseynov vəfat edib
10.01.24

"Dünya ədəbiyyatı" dərgisinin "Macarıstan" sayı və "Macar ədəbiyyatı" antologiyası nəşr olunub

26.12.23
Zərdüşt Əlizadə - Qəm-qüssə, kədər şairi
20.12.23
Fərid Hüseyn - Orxan Vəlinin Nahit xanıma məktubları haqqında
18.12.23
İki şair, iki şeir - Mahir N. Qarayev və Sesar Valyexo
18.12.23
Fərid Hüseyn  Bişkekdə Çingiz Aytmatova həsr olunan beynəlxalq forumda iştirak edib
©2012 Avanqard.net Muəllif hüquqları qorunur. Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə müvafiq keçidin qoyulması mütləqdir.